Bewonersvergunning Schil

Woont u in een van de vergunninggebieden van Nijkerk? Dan kunt u voor uw auto een vergunning aanvragen om in uw zone te parkeren.

Wat zijn de voorwaarden?

• U staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) op een adres in het vergunninggebied waarvoor u de vergunning aanvraagt.
  • Het motorvoertuig staat op uw naam.
    Uw voertuig mag, met inbegrip van de lading, niet groter zijn dan 6 meter lang en/of 2,4 meter hoog.
    Heeft u een lease- of bedrijfsauto dan levert u de volgende documenten aan:
    Een kopie van het tenaamstellingsgedeelte van het kentekenbewijs
    Een kopie van het leasecontract waarin u wordt genoemd of een verklaring waarmee de kentekenhouder (het bedrijf of de leasemaatschappij) verklaart dat het voertuig exclusief aan u beschikbaar is gesteld.
  • U kunt één 1e bewonersvergunning aanvragen en één 2e. Heeft u parkeergelegenheid op eigen terrein dan kunt u alleen een 2e bewonersvergunning aanvragen, voor uw 2e auto.
  • U kunt maximaal drie kentekens op uw vergunning opnemen, zo kunt u de vergunning wisselend gebruiken. U kunt maximaal één voertuig tegelijkertijd aanmelden.

Tarieven

Bekijk de actuele tarieven op de tarievenpagina.

Aanvragen

NB: Een aanvraag voor een 2e bewonersvergunning kan tijdelijk op een wachtlijst geplaatst worden.

• U kunt uw bewonersvergunning aanvragen/kenteken wijzigen/beëindigen via het E-loket, met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dan hier uw DigiD aan.
  • Kunt u geen gebruik maken van het E-loket, gebruik dan dit online aanvraagformulier bewonersvergunning.

Gebruik

• Heeft u één kenteken op uw vergunning dan hoeft u geen actie te ondernemen. Uw kenteken is direct actief.
  • Heeft u meerdere kentekens op uw vergunning, dan gebruikt u de ParkStart-website om het kenteken waarmee u wilt parkeren aan te melden. In de toewijzingsbrief van uw vergunning vindt u een activatielink (Aanmelden ParkStart) waarmee u een eigen account voor ParkStart aanmaakt. Daarna kunt u een van uw kentekens aanmelden.
    Alle informatie over ParkStart vindt u via de button "Alles over Parkstart", op de Homepage en onderaan deze pagina.
    - Meld het kenteken waarmee u parkeert in ParkStart aan.
    - U kunt maximaal één voertuig tegelijkertijd aanmelden per vergunning. Het is mogelijk op ieder moment van kenteken te wisselen. Meld hiervoor het ene kenteken af en het andere kenteken aan.

Waar kunt u parkeren met deze vergunning?

In uw eigen vergunninggebied, zoals in de toewijzingsbrief staat (dit zijn 1 of 2 straten).
De vergunningen voor S7 (Schimmelpenninckstraat/van Delenstraat) en S13 (Raadhuisstraat) zijn in beide zones geldig. U mag dus naar de andere zone uitwijken.
Vergunningzones Nijkerk | Nijkerk (parkeerservice.nl)

Wijzigingen

Als u verhuist of een andere auto heeft, is uw vergunning niet meer geldig. Geef uw wijziging door op de pagina Wijziging doorgeven.