Mobiel parkeren

In Nijkerk kunt u op straat en op de parkeerterreinen mobiel parkeren. Dit betekent dat u het parkeergeld betaalt met uw mobiele telefoon. Door het aan- en afmelden van uw parkeeractie betaalt u snel, veilig én per minuut. De betaling vindt achteraf plaats voor het normale parkeertarief. Bij mobiel parkeren gaat alles op basis van uw kenteken.

Parkeerprovider naar keuze

Wilt u mobiel parkeren? Meld u dan aan bij een parkeerprovider. Er zijn diverse aanbieders en u kiest zelf van welke belprovider u gebruik wilt maken. Voor gemeente Nijkerk zijn er 4 providers waar u uit kunt kiezen: Parkmobile, Easypark, Tanqyou en SMS Parking. Om een keuze te kunnen maken kunt u het overzicht van parkeerproviders met kostenvergelijking bekijken.

Hoe werkt mobiel parkeren?

1. Parkeer uw auto. Parkeert u achter een slagboom, neem dan bij het inrijden een kaartje.
  2. Meld uw parkeeractie aan op uw mobiele telefoon (via een app van uw aanbieder, per sms of via een webapplicatie) met het zonenummer dat vermeld staat bij de parkeerautomaat.
  3. a. Vertrekt u vanaf een parkeerterrein? De slagboom gaat vanzelf open en uw transactie wordt automatisch afgemeld.
    b. Vertrekt u vanaf een parkeerplaats op straat? Meldt u weer af volgens de instructies van uw belprovider.
  4. De parkeerkosten worden door uw provider met u verrekend.

Zonenummers voor mobiel parkeren

Zonenummer