Bewonerscombi-abonnement Centrum

Woont u in het Centrum van Nijkerk? Dan kunt u voor uw auto een gecombineerd abonnement/vergunning aanvragen. Hiermee kunt u in het centrum in de parkeergarages/terreinen parkeren en op de vergunninghouderszones op straat.

Wat zijn de voorwaarden?

• U staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) op het adres in het centrum waarvoor u de vergunning aanvraagt.
    Bent u kamerbewoner? Vraag dan een Kamerbewoning combivergunning aan.
  • Het motorvoertuig staat op uw naam.
    Heeft u een lease- of bedrijfsauto dan levert u de volgende documenten aan:
    Een kopie van het tenaamstellingsgedeelte van het kentekenbewijs
    Een kopie van het leasecontract waarin u wordt genoemd of een verklaring waarmee de kentekenhouder (het bedrijf of de leasemaatschappij) verklaart dat het voertuig exclusief aan u beschikbaar is gesteld.
  • Hou rekening met de maximale doorrijhoogte van de garages: in parkeergarage Wheemplein 1.90m, in parkeergarage Bonte Koe 2.00m. Bij de overige terreinen zijn geen hoogtebeperkingen.
  • U kunt één 1e bewonerscombi-abonnement aanvragen en één 2e. Heeft u parkeergelegenheid op eigen terrein dan kunt u alleen een 2e bewonerscombi-abonnement aanvragen, voor uw 2e auto.
  • Dit abonnement wordt niet uitgegeven als er een bedrijfsabonnement of kamerbewoningsabonnement op dit adres is uitgegeven.
  • Als u in het afgesloten gebied woont, dan kunt u bij de gemeente een ontheffing aanvragen om het gebied in te rijden: Gesloten verklaring binnenstad | Nijkerk

Tarieven

Bekijk de actuele tarieven op de tarievenpagina.

Aanvragen

Let op: Wij kunnen uw aanvraag alleen in behandeling nemen als u staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) op het adres waarvoor u het abonnement aanvraagt.

• U kunt uw bewonerscombi-abonnement aanvragen/kenteken wijzigen/beëindigen via het E-loket, met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dan hier uw DigiD aan.
  • Kunt u geen gebruik maken van het E-loket, gebruik dan dit online aanvraagformulier bewonerscombi-abonnement.

Gebruik

Na toewijzing is uw combi-abonnement direct geldig.

• Met dit combi-abonnement kunt u in het Centrum in de parkeergarages/terreinen parkeren (behalve op het bovendek Wheemplein) en op de vergunninghouderszones op straat.
  • Uw kenteken wordt geregistreerd in ons slagbomensysteem. Bij het arriveren gaan de slagbomen automatisch open.
  • U ontvangt een abonnementspas die u kunt gebruiken als uw kenteken niet herkend wordt of in geval van vervangend vervoer.
    NB: Heeft u al een pas dan ontvangt u geen nieuwe, maar wordt uw pas alsnog aan uw nieuwe combi-abonnement gekoppeld.

Alle parkeervergunningen/abonnementen zijn digitaal en uw kenteken is opgeslagen in een register. De handhavers scannen de kentekens van de auto's op straat. Zo stellen zij vast of een auto een abonnement/vergunning heeft of niet.

Wijzigingen

Als u verhuist of een andere auto heeft, is uw abonnement niet meer geldig. Geef een wijziging door via de pagina Wijziging doorgeven.