Abonnement voor gehandicapten

Alle houders van een gehandicaptenparkeerkaart kunnen in Nijkerk kosteloos parkeren. Voor het parkeren achter een slagboom kunt u een gratis abonnement aanvragen.

Wat zijn de voorwaarden

• U heeft een geldige Europese Gehandicapten Parkeerkaart, upload de voor- en achterkant bij uw aanvraag.
  • U staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) op een adres in de gemeente Nijkerk of in een andere gemeente.
  • Hou rekening met de maximale doorrijhoogte van de garages: in parkeergarage Wheemplein 1.90m, in parkeergarage Bonte Koe 2.00m.
    Bij de overige terreinen zijn geen hoogtebeperkingen.

Tarieven

Bekijk de actuele tarieven op de tarievenpagina.

Aanvragen

Vraag het abonnement aan via dit online aanvraagformulier GPK-abonnement.

Gebruik

• Met dit abonnement kunt u gratis parkeren op/in de parkeergarages/terreinen in het centrum van Nijkerk (behalve op het bovendek Wheemplein).
  • Uw kenteken wordt geregistreerd in ons slagbomensysteem. Bij het arriveren gaan de slagbomen automatisch open.
  • U ontvangt een abonnementspas die u kunt gebruiken als uw kenteken niet herkend wordt of in geval van vervangend vervoer.
    NB: Heeft u al een pas dan ontvangt u geen nieuwe maar wordt uw pas alsnog aan uw nieuwe abonnement gekoppeld.

Wijzigingen

Als u verhuist of een andere auto heeft, geef deze wijziging door. Lees meer hierover op de pagina Wijziging doorgeven.