Regel uw parkeerzaken voortaan online

05 jan 2024

Gemeente Nijkerk draagt per 1 maart 2024 de vergunning/abonnement taken over aan ParkeerService. U bent hier al eerder over geïnformeerd. ParkeerService is voortaan uw 1e aanspreekpunt voor alle parkeervragen. Omdat we overgaan van papieren vignetten naar een digitale parkeervergunning, vragen we u om uw parkeervergunning opnieuw aan te vragen. Op die manier starten we met uw meest recente gegevens.

Hoe vraagt u een vergunning aan?

U kunt vanaf half januari 2024 uw nieuwe parkeervergunning aanvragen. Als u een vergunning of abonnement heeft, ontvangt u rond deze tijd een informatiebrief  van ParkeerService met het verzoek uw parkeervergunning of abonnement opnieuw aan te vragen. Uw huidige papieren vignet 2023 blijft nog geldig tot en met 29 februari 2024, daarna zijn alle vergunningen digitaal en kunt u het vignet wegdoen. Ook als u geen vignet heeft, kunt u hier een vergunning aanvragen. 

Ga naar de pagina vergunningen aanvragen en klik de vergunning aan die u nodig heeft. Hier vindt u alle informatie over de betreffende vergunning + hoe u deze aanvraagt.
Vraag de vergunning aan via het E-loket (voor bewoners en bedrijven) of met een online aanvraagformulier.
ParkeerService beoordeelt de aanvraag, mailt u over de uitkomst en hoe u de vergunning in gebruik kunt nemen.
 

Hoe gebruikt u een digitale vergunning?

Een vergunning of abonnement op één vast kenteken is na toewijzing vanaf 1 maart automatisch geldig. Als u het nummer van uw abonnementspas heeft doorgegeven, kunt u deze blijven gebruiken.
Woont u in de Schil en heeft u een bewonersvergunning op meerdere kentekens, een bezoekersregeling of een bedrijfsvergunning? Dan registreert u vanaf 1 maart zelf online uw kenteken. In de toewijzingsbrief informeren we u hierover.